Villkor för reklamation och ångerrätt

Nedan följer våra villkor för reklamation och ångerrätt. Har du frågor eller behöver hjälp är du välkommen att kontakta oss på info@printshape.se.


1. Reklamation

  • Kontakta oss först
    Om du upptäcker ett fel eller en defekt på en vara ska du omgående mejla oss på info@printshape.se. Uppge gärna namn, adress, e-postadress, ordernummer och en tydlig beskrivning av felet.

  • Godkännande krävs
    Vänta på vårt godkännande innan du returnerar varan. Vi följer gällande konsumentskyddslagstiftning i vår bedömning.

  • Tidsfrist
    Klagomålet ska skickas direkt efter att felet upptäckts.

  • Vår bedömning
    Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om varan inte anses vara felaktig enligt gällande konsumentlagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden (ARN).


2. Ångerrätt

  • 14 dagars ångerrätt
    Du har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar. Tiden räknas från dagen efter att du tagit emot varan.

  • Undantag
    Ångerrätten gäller inte för företag.

  • Skick på varan
    Varan ska vara oanvänd, oskadd och packad i originalförpackning med alla tillbehör, etiketter och eventuell manual för att anses vara i säljbart skick.

  • Ej uthämtad försändelse
    Att inte hämta ut sitt paket räknas inte som att utnyttja ångerrätten.

  • Returfrakt
    Du står själv för returfrakten. Paketet kan skickas antingen direkt till vår adress eller till ett uthämtningsställe.

Så här går du tillväga

  1. Meddela oss
    Skicka ett mejl till info@printshape.se eller kontakta oss på annat sätt och tala om att du vill utnyttja ångerrätten.

  2. Återsänd varan inom 14 dagar
    Skicka tillbaka varan senast 14 dagar efter att du meddelat oss om att du vill ångra köpet.

  3. Förpacka varan
  • Lägg varan i originalförpackningen.
  • Använd sedan en yttre kartong eller bubbelpåse för att skydda varan under transport.
  • Undvik att skriva direkt på originalförpackningen.

Märk paketet
Tydligt med ditt namn och ordernummer så att vi kan identifiera din retur.

Skicka returen till:
KMS Group AB
Vardövägen 84
13657 Vega

  • Återbetalning
    När vi mottagit och kontrollerat returen behandlas ärendet inom 3–10 arbetsdagar. Därefter godkänns återbetalningen via samma betalningssätt som du använde vid köpet.


3. Viktigt om varans skick och återbetalning

  • Originalförpackningen
    Får inte vara förstörd. Om varan eller dess förpackning returneras i annat skick än säljbart kan ett prisavdrag på minst 30 % av varans värde göras vid återbetalning.
  • Rätten att neka
    Vi förbehåller oss rätten att neka återköp om varan eller dess förpackning inte är i säljbart skick.


Har du ytterligare frågor eller funderingar kring reklamation och ångerrätt, tveka inte att kontakta oss på info@printshape.se. Vi hjälper dig gärna!