Villkor för reklamation och ångerrätt
Nedan följer våra villkor för reklamation och ångerrätt. Har du frågor eller behöver hjälp är du välkommen att kontakta oss på info@printshape.se.
1. Reklamation
- Kontakta oss först
Om du upptäcker ett fel eller en defekt på en vara ska du omgående mejla oss på info@printshape.se. Uppge gärna namn, adress, e-postadress, ordernummer och en tydlig beskrivning av felet. - Godkännande krävs
Vänta på vårt godkännande innan du returnerar varan. Vi följer gällande konsumentskyddslagstiftning i vår bedömning. - Tidsfrist
Klagomålet ska skickas direkt efter att felet upptäckts. - Vår bedömning
Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om varan inte anses vara felaktig enligt gällande konsumentlagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden (ARN).
2. Ångerrätt
- 14 dagars ångerrätt
Du har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar. Tiden räknas från dagen efter att du tagit emot varan.
- Undantag
Ångerrätten gäller inte för företag. - Skick på varan
Varan ska vara oanvänd, oskadd och packad i originalförpackning med alla tillbehör, etiketter och eventuell manual för att anses vara i säljbart skick. - Ej uthämtad försändelse
Att inte hämta ut sitt paket räknas inte som att utnyttja ångerrätten. - Returfrakt
Du står själv för returfrakten. Paketet kan skickas antingen direkt till vår adress eller till ett uthämtningsställe.
Så här går du tillväga
- Meddela oss
Skicka ett mejl till info@printshape.se eller kontakta oss på annat sätt och tala om att du vill utnyttja ångerrätten. - Återsänd varan inom 14 dagar
Skicka tillbaka varan senast 14 dagar efter att du meddelat oss om att du vill ångra köpet. - Förpacka varan
- Lägg varan i originalförpackningen.
- Använd sedan en yttre kartong eller bubbelpåse för att skydda varan under transport.
- Undvik att skriva direkt på originalförpackningen.
Märk paketet
Tydligt med ditt namn och ordernummer så att vi kan identifiera din retur.
Skicka returen till:
KMS Group AB
Vardövägen 84
13657 Vega
- Återbetalning
När vi mottagit och kontrollerat returen behandlas ärendet inom 3–10 arbetsdagar. Därefter godkänns återbetalningen via samma betalningssätt som du använde vid köpet.
3. Viktigt om varans skick och återbetalning
- Originalförpackningen
Får inte vara förstörd. Om varan eller dess förpackning returneras i annat skick än säljbart kan ett prisavdrag på minst 30 % av varans värde göras vid återbetalning. - Rätten att neka
Vi förbehåller oss rätten att neka återköp om varan eller dess förpackning inte är i säljbart skick.
Har du ytterligare frågor eller funderingar kring reklamation och ångerrätt, tveka inte att kontakta oss på info@printshape.se. Vi hjälper dig gärna!